6 Ιαν 2013

Botwinka - Σούπα παντζάρι απο την Πολωνία


Χρόνια  πολλά  και καλή χρονιά σε όλους μας. Ο καινούργιος χρόνος να φέρει ευτυχία και γαλήνη στις καρδιές μας. Αυτές τις γιορτές τις περάσαμε ήρεμα και οικογενειακά για έναν  ακόμα λόγο: βρίσκομαι στην τελική ευθεία της εγκυμοσύνης μου. Όχι δεν είμαι ακόμα στον μήνα μου αλλά με τα διδυμακια η εγκυμοσύνη τους μεγάλους  μήνες είναι πιο επιβαρημένη και εγώ έχω γίνει τελείως δυσκίνητη. Τα φαγητά μου κοιτάζω να τα κάνω ακόμα πιο ελαφριά γιατί και τα δυο μωρά είναι με το κεφάλι πάνω και πιέζουν πολύ το διάφραγμα μου με αποτέλεσμα να μην  μπορώ να αναπνεύσω καλά. Τι πιο ελαφρύ και δυναμωτικό από μια σούπα λοιπόν? Και μάλιστα μας έρχεται από την Πολωνία μια και ξεκίνησαν τα κρύα είπα να δοκιμασω τις συνταγές τους που τους κάνουν να αντέχουν σε πολικές θερμοκρασίες. Από το πολωνικό βιβλίο με τις συνταγές που μου πήρε ο γουινης αυτή η νόστιμη και πολύ θρεπτική σούπα με παντζάρια.



Θα χρειαστείτε
Τα φύλλα και τα κλωναράκια από 6 παντζάρια
1 παντζάρι
2 λτρ ζωμό κότας
1 κ.γ αλάτι
1 κ.γ. χυμό λεμόνι
1 κ.γ. μαντζουράνα
6 αυγά σφιχτά βρασμένα για γαρνιτούρα
Κρουτον
250 μλ κρέμα γάλακτος

Πλύνετε και καθαρίστε πολύ καλά τα κλωναράκια και τα φύλλα από τα παντζάρια και ψιλοκόψτε τα. Βάλτε να βράσουν για 15 λεπτά με τον ζωμό κότας. Αναμείξτε την σκελίδα σκόρδου με το αλάτι και ρίξτε την στη σούπα μαζί με την μαντζουράνα και τον χυμό λεμονιού. Προσθέστε και το παντζάρι ώστε η σούπα να πάρει βαθύ χρώμα και βράστε μέχρι να μαλακώσει. Σερβίρουμε την σούπα ζεστή βάζοντας μια γενναία ποσότητα κρέμας σε κάθε πιάτο και γαρνίροντας με τα κρουτον και τα βραστά αυγά. 


Stalks and leaves of 6 beetroots
2 lt chicken stock
1 whole beetroot root
1 clove of garlic
1 tspn salt
1 tspn marjoram
1 tspn lemon juice
6 eggs hard boiled
250 ml fresh single cream

Wash the beetroot leaves and stalk well then pat with dry paper towel. Chop them into small pieces. Add them to the stock and sinmmer until soft for about 15 minutes. Grind the clove of garlic with a tspn of salt and add it to the soup. Add the marjoram and the lemon juice too. Wash pell and score the beetroot bulb. Add it to the soup to bring the wonderfull colour.simmer for 10 minutes. Divide the soup in plates and place a good splash of cream to each. Serve hot and garnish with harboiled eggs and some crouton as well.
 


5 σχόλια:

  1. Καλή Χρονιά εύχομαι με υγεία και με το καλό τα διδυμάκια.

    Πολύ ωραία σούπα και τα παντζάρια δίνουν απίστευτο χρώμα. Μ αρέσει η προσθήκη της κρέμας γάλακτος που την κάνουν πιο κρεμώδη.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kali Xronia Wabini!!!

    Telika ola ta lefta se mia soupa einai o zomos kotas, eidika an einai kai spitikos. Yperoxi h pantzarosoupa sou!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλλη μια υπέροχη συνταγή!!! Κουράγιο μικρή μου! Χαδάκια και φιλάκια στην κοιλίτσα με τα μωράκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή χρονιά Ιωάννα μου!
    Με το καλό να έρθουν και τα μπεμπάκια σας! Καλή δύναμη και υπομονή εύχομαι!

    Το βιβλίο αυτό το πήρα δώρο για μια θεία μου με πολωνική καταγωγή και κατενθουσιάστηκε!
    Είχα δει σε σένα προηγούμενη αναφορά, οπότε σε ευχαριστώ για την ιδέα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή